Prof.Dr. AYBALA ÇAYIR

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEMEL EĞİTİM / SINIF EĞİTİMİ


Etkili Türkçe Öğretimi Yaklaşımları

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, Yayın Yeri:Nobel, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:442, ISBN:978-625-427-237-0,


Türkçe Öğretimine Genel Bir Bakış

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, ÇAYIR AYBALA, Yayın Yeri:Pegem Akademi, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:728, ISBN:978-625-7676-01-4,


Çocuk Edebiyatı

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, Yayın Yeri:Nobel, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:305, ISBN:978-625-406-944-4,


Özel Eğitim ve Kaynaştırma

ÇAYIR AYBALA, Yayın Yeri:Eğiten Kitap, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:391, ISBN:978-625-7083-15-7,


MUSLIM WOMEN’S CONTRIBUTIONS TO SOCIETY

USLU DİVANOĞLU SEVİLAY,AKIN ŞEYMA,ÇAYIR AYBALA, Yayın Yeri:FAJAR ULUNG SDN.BHD., Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:21, ISBN:978-967-2041-10-8,


EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE

BALCI EMİNE,ÇAYIR AYBALA, Yayın Yeri:St. Kliment Ohridski University Press, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:8, ISBN:978-954-07-4271-7,


MUSLİM WOMEN’S CONTRİBUTİONS TO SOCİETY

ÇAYIR AYBALA,YILDIZ MEHMET SAMİ,USLU DİVANOĞLU SEVİLAY, Yayın Yeri:FAJAR ULUNG SDN. BHD., Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:328, ISBN:978 – 967 – 2041 – 10 – 8,


1 - Elementary school students' metaphor perceptions of foreign students

ÇAYIR AYBALA, BALCI EMİNE , Yayın Yeri:African Educational Research Journal , 2023

Uluslararası Hakemli ERİC Özgün Makale

2 - İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Metin Türüne Göre Okuma Hatalarının İncelenmesi

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (Online) , 2023

Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale

3 - Disgrafili Öğrencilerin Yazma Hatalarının İncelenmesi

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE , Yayın Yeri:THE JOURNAL OF INTERNATIONAL EDUCATION SCIENCE , 2023

Uluslararası Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Özgün Makale

4 - ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN YAZMA GÜÇLÜKLERİNİN BELİRLENMESİ

ÇAYIR AYBALA, BALCI EMİNE , Yayın Yeri:Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi , 2023

Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale

5 - The effect of differentiated instruction on gifted students' critical thinking skills and mathematics problem solving attitudes

ÇAYIR AYBALA, BALCI EMİNE , Yayın Yeri:Educational Research and Reviews , 2023

Uluslararası Hakemli ERİC Özgün Makale

6 - Disleksi Hakkında Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Çalışma

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE , Yayın Yeri:RumeliDE Dil ve Edebiyat Arastirmalari Dergisi , 2023

Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale

7 - A Literature Review on the Effect of Artificial Intelligence on Education

ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:JOURNAL OF HUMAN AND SOCIAL SCIENCES , 2023

Uluslararası Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Özgün Makale

8 - A Review of Postgraduate Studies on Home Literacy Environment

ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND EDUCATION , 2023

Uluslararası Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Özgün Makale

9 - Analyzing Primary School Teachers’ Theoritical Background Of Teaching Reading

ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Social Sciences Studies Journal , 2017

Uluslararası Hakemli ESJI, COPERNICUS, ARI, DIIF, SSRN, ASI, DRJI Özgün Makale

10 - Bireyselleştirilmiş Okuma Programının Disleksi Riski Olan Bir İlkokul Öğrencisinin Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi

ÇAYIR AYBALA,BALCI EMİNE , Yayın Yeri:International Journal of Turkish Literature Culture Education , 2017

Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün Makale

11 - İlkokuma Yazma Öğretimi Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Niteliklerinin Belirlenmesi

ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Cumhuriyet İnternational Journal of Education , 2017

Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün Makale

12 - Analyzing the Reading Skills and Visual Perception Levels of First Grade Students

ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Universal Journal of Educational Research , 2017

Uluslararası Hakemli ERIC Özgün Makale

13 - Reading Performance Profile of Children with Dyslexia in Primary and Secondary School Students

BALCI EMİNE,ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Journal of Education and Learning , 2017

Uluslararası Hakemli ERIC Özgün Makale

14 - Primary school pre-service teachers’ self-assessed competency level of teaching how to read in Turkey

ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Educational Research and Reviews , 2017

Uluslararası Hakemli ERİC Özgün Makale

15 - Çoklu Duyusal Öğrenme’nin Disleksi Riski Olan Bir İlkokul 4. Sınıf Öğrencisinin Fonolojik Farkındalık Becerisine Etkisi

BALCI EMİNE,ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Ana Dili Eğitimi Dergisi , 2017

Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale

16 - Öğretmen Adaylarını Kitap Okumak İçin En Çok Ne Güdülemektedir?

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE,ÇAYIR AYBALA , Yayın Yeri:Turkish Studies , 2016

Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale

17 - Öğrencilerin Bakış Açısıyla Hayat Boyu Öğrenme: Nitel Çalışma

ÇAYIR AYBALA,DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE , Yayın Yeri:Turkish Studies , 2016

Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale

18 - Akıcılığı Geliştirme Programının İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Anlama Becerileri Üzerindeki Etkisi

ÇAYIR AYBALA,ULUSOY MUSTAFA , Yayın Yeri:Cumhuriyet International Journal of Education , 2014

Uluslararası Hakemli DOAJ, DRJI, CRI, ASOS, AKADEMİK DİZİN, TEI Özgün Makale

19 - Öğrenme Güçlüğü Çeken Bir İlkokul 3.Sınıf Öğrencisinin Kaynaştırma Sınıfındaki Sosyal Uyum Becerilerinin İncelenmesi

ÇAYIR AYBALA,KOÇBEKER EİD BEYHAN NAZLI , Yayın Yeri:e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences , 2010

Uluslararası Hakemli EBSCO Özgün Makale

1 - Çocuğun Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesinde Ailenin Rolü

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, ÇAYIR AYBALA ( 28.10.2022 - 30.10.2022 ) , Yayın Yeri: Uluslararası Türk Tarihi ve Niksar Sempozyumu


2 - Disleksi (Okuma Güçlüğü)

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( 28.10.2022 - 30.10.2022 ) , Yayın Yeri: Uluslararası Türk Tarihi ve Niksar Sempozyumu


3 - İlkokul Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, ÇAYIR AYBALA ( 26.10.2023 - 29.10.2023 ) , Yayın Yeri: İNCES Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi


4 - SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DİJİTAL UYGULAMA İLE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNİN İNCELENMESİ

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( 26.10.2023 - 29.10.2023 ) , Yayın Yeri: İNCES Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi


5 - Öğretmen Adaylarını Kitap Okumak İçin En Çok Ne Güdülemektedir?

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE,ÇAYIR AYBALA ( 26.06.2015 - 28.06.2015 ) , Yayın Yeri: 4th International Conference on Education


6 - Öğrencilerin Bakış Açısıyla Hayat Boyu Öğrenme: Nitel Çalışma

ÇAYIR AYBALA,DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( 26.06.2015 - 28.06.2015 ) , Yayın Yeri: 4th International Conference on Education


7 - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Metin Oluşturmadaki Sorunlarının Belirlenmesi

ÇAYIR AYBALA ( 21.09.2017 - 23.09.2017 ) , Yayın Yeri: 1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu


8 - İlkokuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlüklerin ve Nedenlerinin Veli Görüşlerine Dayalı Olarak Belirlenmesi

ÇAYIR AYBALA ( 21.09.2017 - 23.09.2017 ) , Yayın Yeri: 1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu


9 - Öğrenme Güçlüğü Çeken Bir İlköğretim 3.Sınıf Öğrencisinin Kaynaştırma Sınıfındaki Sosyal Uyum Becerilerinin İncelenmesi

ÇAYIR AYBALA,KOÇBEKER EİD BEYHAN NAZLI ( 20.05.2010 - 22.05.2010 ) , Yayın Yeri: IX. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu


10 - Okuduğunu Anlamanın Bir Belirleyicisi Olarak Akıcı Okuma

ÇAYIR AYBALA ( 20.04.2017 - 23.04.2017 ) , Yayın Yeri: 2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences


11 - Reading Fluency Methods

ÇAYIR AYBALA ( 20.04.2017 - 23.04.2017 ) , Yayın Yeri: 26th International Conference on Educational Sciences


12 - Metaphors Developed by Preservice Teachers Related to Concept of Brain

ÇAYIR AYBALA ( 19.05.2016 - 22.05.2016 ) , Yayın Yeri: XIII.Uluslararası Kognitif Nörobilim Kongresi


13 - Okuryazarlık Süreci ve Öz Düzenleme Becerileri

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, ÇAYIR AYBALA ( 14.11.2022 - 17.11.2022 ) , Yayın Yeri: 20.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu


14 - Disleksiyi Anlamak

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( 14.11.2022 - 17.11.2022 ) , Yayın Yeri: 20.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu


15 - İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, ÇAYIR AYBALA ( 11.10.2023 - 14.10.2023 ) , Yayın Yeri: 21.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi


16 - Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Metin Oluşturabilme Becerileri

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( 11.10.2023 - 14.10.2023 ) , Yayın Yeri: 21.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi


17 - SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE, ÇAYIR AYBALA ( 09.11.2023 - ) , Yayın Yeri: 21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu


18 - COVID-19 SALGIN DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE İLİŞKİN VELİ GÖRÜŞLERİ

ÇAYIR AYBALA, DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( 09.11.2023 - ) , Yayın Yeri: 21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu


19 - 6-12 Yaş Arasındaki Down Sendromlu Çocukların Dil Gelişimi

ÇAYIR AYBALA,SÜNGÜ EFTAL ( 05.05.2011 - 07.05.2011 ) , Yayın Yeri: X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu


20 - Okumaya Güdüleyen Üniversite Ortamlarının Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri

DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE,ÇAYIR AYBALA ( 03.11.2016 - 05.11.2016 ) , Yayın Yeri: 1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS


21 - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Güçlüğüne İlişkin Görüşleri

ÇAYIR AYBALA,DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( 03.11.2016 - 05.11.2016 ) , Yayın Yeri: 1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS


22 - Öğrenciyi Kitap Okumak İçin En Çok Ne Güdüler?

ÇAYIR AYBALA,DEĞİRMENCİ GÜNDOĞMUŞ HATİCE ( - ) , Yayın Yeri: 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu




Dönem Ders Adı Dili Saat Öğrenim Türü
2015-2016 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Türkçe 2 Lisans
2015-2016 Sosyoloji Türkçe 2 Lisans
2016-2017 İlköğretimde Kaynaştırma Türkçe 3 Lisans
2016-2017 Okul Deneyimi Türkçe 1 Lisans
2016-2017 Türkçe 2-Sözlü Anlatım Türkçe 2 Lisans
2016-2017 Eğitim Psikolojisi Türkçe 3 Lisans
2016-2017 Rehberlik Türkçe 3 Lisans
2016-2017 Türkçe 1-Yazılı Anlatım Türkçe 2 Lisans
2017-2018 Özel Eğitim Türkçe 2 Lisans
2017-2018 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2 Lisans
2017-2018 Matematik Öğretimi I Türkçe 3 Lisans
2017-2018 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe 3 Lisans
2020-2021 Beyin ve Okuma Türkçe 2 Lisans
2021-2022 İlkokuma ve Yazma Öğretimi Türkçe 3 Lisans
2021-2022 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Türkçe 1 Lisans
2021-2022 RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ Türkçe 2 Lisans
2021-2022 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3 Lisans
2021-2022 Türkçe Öğretimi Türkçe 3 Lisans
2022-2023 Sosyal Beceri Öğretimi Türkçe 2 Lisans
2022-2023 Çocuk Edebiyatı Türkçe 2 Lisans
2022-2023 İlkokuma Yazma Öğretimi Türkçe 3 Yüksek Lisans
2022-2023 Uzmanlık Alan Dersi Türkçe 8 Yüksek Lisans
2022-2023 Duygusal Zeka ve Öğrenme Türkçe 2 Yüksek Lisans
2022-2023 Beyin ve Öğrenme Türkçe 3 Yüksek Lisans

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Program
2019 GÜLSÜM ALTINDAL İlkokul 3. sınıf matematik dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi Yüksek Lisans
2018 GÜLSÜM ALTINDAL İlkokul 3. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarılarına, Tutumlarına ve Öğrenmelerinin Kalıcılığına Etkisi Yüksek Lisans





Milli Eğitim Bakanlığı

ÖĞRETMEN